Fitnessfestivalen 2012 Dag 1

Publicerat: 2011-12-03 kl. 20:55:55
Vad ska man säga... Fitnessfestivalen har något magiskt över sig!

Jag minns 2005, första gången jag någonsin satte min fot på Fitnessfestivalen och en bodybuildingtävling (Luciapokalen). Blev helt frälst, minns att jag just då bestämde mig för att jag ville tävla...

Jag minns 2007, när jag stod på scen i Göteborg, det var en grym känsla och jag fick en bra silvermedalj i -80 kg Bodybuilding Juniorer. Då hade jag bättre form än jag någonsin haft efteråt... Lite ångestframkallande att man i sin första tävling haft bättre form än någonsin, man borde ju bli bättre med åren?!

Därför var det extra kul att träffa Alex idag. Alex och jag debuterade i samma tävling, Decembercupen i Lund 2007 och vi stod på scen ihop även 2008 på Luciapokalen. Alex är nog den person som haft absolut bäst form i alla tävlingar jag sett, 08' hade han en helt otrolig form och jag har aldrig sett någon uppnå en sån hårdhet! Solklar etta!

På den tiden satt vi dagligen och pratade över MSN och beklagade oss, peppade varandra, förklarade vår kärlek till delicatobollar och glass... Sedan dess har vi hållt kontakten. Jag hoppas verkligen att jag får se honom på scen en vacker dag.


Alex på Luciapokalen 2008...


Alex och jag på FF12! :)

Varit en lång dag med mycket skratt och myyycket prat! Jag tror att vi slått guiness rekord i frågan "Vad är det för skillnad på Rage X och Rage Y?"! Nästan så det själv snurrat till det i skallen! Måste dock säga att jag är sjuuukt taggad på den nya Rage Insanity... Min favorit av de tidigare är ju Rage Nitro, som ger mig riktigt bra pump. Insanity ska koncentrera sig på att ge ökad mental fokus, så jag kommer mixtra lite med att blanda de två.


Blev en snabb powernap på hotelrummet och nu ska jag göra mig klar och få i mig lite Mongolian BBQ tillsammans med Desi, Sewén, Robert, med flera... Ska bli sjukt kul! Uppdaterar snart igen! :)

PS. Sewén-junior som jag är så har jag äntligen fått tag i ett väldigt efterlängtat gummiband... Stay tuned! ;) DS.

Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback