Morgonmys, nejtack!

Publicerat: 2011-08-25 kl. 05:59:36

Detta är utsikten från mitt fönster just nu. Då man inte ser speciellt mycket på bilden så låt mig redovisa: Ösregn, blåst, blixtar och dunder. Med andra ord alla ingredienser som krävs för en mysig sovmorgon, men nej, klockan ringde 5.15 och nu väntar ett morgonpass bröst & triceps innan jobb. Ibland önskar man att man bara kunde stänga av klockan och sova vidare som "normalt folk", men då vet jag att jag kommer dras med dåligt samvete resten av dagen på jobb.

Lika flitig som jag är med mina morgonpass, lika misskötsam ska jag vara till helgen. Eftersom jag snart flyttar från Trelleborg till Norrköping så ska jag och mina vänner äta tillsammans på lördag och sen gå ut och göra stan osäker med lite festligheter, något jag aldrig tidigare gjort under en påbörjad diet. Det kommer bli intressant att se hur pass lätt det är att gå från en utekväll till att äta äggvitor till frukost dagen efter.

Passande nog så är det festival i stan, vilket innebär att det kommer finnas en vagn med nybakade donuts på torget så det gäller att passa på, jag absolut älskar nybakade munkar!

Visserligen började jag dieten någon vecka tidigare än vad jag ursprungligen tänkt, just för att ha "utrymme" för den här helgen.

Till helgen har jag alltså varit på diet i drygt två veckor och allting flyter på bra. Det enda jag måste bli bättre på är att reglera kolhydrater mer beroende på hur träningen ser ut. Jag märker stora skillnader i återhämtningen vilket är en helt ny problematik för mig. När man var ung och viril så kunde man köra på hur som helst och vara pigg som en lärka morgonen efter, men riktigt så bra är det inte längre utan jag måste tänka på att höja kolhydraterna under de dagarna jag kör tyngre pass och sedan sänka intaget när jag har lättare pass som tex armar, lättare konditionsträning etc.

Hur som helst, nu har jag sipprat i mig min rage, kaffet är snart nere. Några minuter till av motiverande youtubefilmer innan jag drar på mig rikligt med kläder som kan skydda mig från regnet och traskar bort till gymmet.


Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback