I'm back!

Publicerat: 2011-08-15 kl. 23:11:56
Varit mycket iochmed den hägrande flytten och... Äsch, who am I kidding, jag har helt enkelt inte haft ett bloggintresse de senaste veckorna. Men nu är jag tillbaka!

Var en händelserik helg då jag följde med Desi till Karlstad för att coacha henne under SM i Athletic Fitness. Direkt efter jobb på torsdagkväll väntade alltså tre "semesterdagar" med henne med fokus på ProTan och hinderbana. Eftersom det var min sista helg i det fria livet innan dietens bojor skulle fästas kring mina handleder så passade jag också på att ha ett ständigt, omänskligt, överskott av snabba kolhydrater i kroppen.


Tro mig, efter att ha fällt kommentarer som "Lyft på skinkan!" "Jag måste korrekturraka ryggen..." och liknande kommentarer så tappar ett jobb som detta all sin charm.

Alla vet att en tävlingsdag alltid är väldigt lång, men den har också sin obeskrivliga charm och spänning. Det är väl lite det man fastnar för, om man nu är en av de vilsna själarna som faktiskt har gjort det dvs. Det liksom känns i luften på tävlingsområdet att det är en speciell dag, att så många individers månader av slit nu allt kulmineras i kraftmätningar av olika slag - Jag saknar dessa events hela året, som besökare, coach, men framförallt som tävlande!

Desi gjorde ett fantastiskt jobb och jag är oerhört stolt över hennes prestation!



När tävlingen var över och spänningen hade släppt (på alla ställe förutom i Desis mage, uppenbarligen) så blev det grillbuffet, som verkade uppskattas allra mest av undertecknad. Att Desi skulle uttrycka "Den var inte så bra som jag väntat mig!" efter månader av diet var högst oväntat, jag å andra sidan åt som om det vore sista måltiden.


Givmild som jag är så försöker jag här dela med mig av maten till Jenny. Hon spelar svår - Då spelar jag svår att bli av med, helt enkelt!


Tack för en grym helg Desi! Om exakt ett år så hoppas jag att vi står där igen, då båda två iförda tävlingsfärg.

Den ena avlöser den andra, kan man säga. Då Desi nyss har rundat av sin senaste tävlingssatsning så påbörjar jag min. Dietens första dag är i skrivande stund avklarad, bortsett från en Casein-drink innan sänggående. Jag är otroligt taggad, framförallt pga den gågna helgen och jag ser fram mot de kommande månaderna. Förhoppningsvis så kommer flytten inte att innebära komplikationer för dietens gång, men det tror jag knappast. Ingenting har tidigare satt käppar i hjulet under mina tävlingssatsningar så jag tänker inte låta något störa denna gången heller.

Startvikten vid dieten ligger på runt 90.5-91 kg och jag räknar med att väga in på runt 78-79 kg.

14 veckor till tävling, 14 veckor av ständiga utmaningar som jag sett fram mot hela året. Nu kör vi!

Kommentarer, 1 st
Strandqvist säger:

Om exakt ett år, vill jag vara personen som säger "Lyft på skinkan", "Jag måste korrekturraka ryggen" o.dyl. samt måla DIN kropp i tävlingsfärg och jag kan garantera att jag kommer tycka att charmen sitter i trots detta!

Visst hägrar grillbuffén, men vad skulle jag inte ge för att då vara din bodypainter och ironiserande sidekick för ett par dagar!?!

Minns Oskar Lindros låt (vår låt) var gång det känns tungt, jobbigt och motgångarna är som störst. Du har mitt nummer...

"Från och med Du"...

<3

2011-08-15 @ 23:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback