Vilodag = Crossfit

Publicerat: 2011-04-20 kl. 23:51:49
Dagens crossfit blev följande:

Pass: Front lever 90% X 5

Därefter..

På tid, 6 varv av:
8 Pull-ups
8 (4/4) Renegade row (2×22/14kg)
2 Hantelburpee-thruster. Som denna med en armhävning på hantlarna först (samma vikt)
10 Sit-ups
 
Utförande: genomför, efter en noggrann uppvärmning, 90% av den tid och den position du klarar av i front lever (kan du inte göra den med raka ben så böj ena eller båda benen. Kan du inte göra övningen statiskt så bromsa dig ned långsamt – använd ringar eller räcke) Genomför totalt 5 set. Gör dem snyggt!

Därefter: sätt igång tidtagningen och börja med att göra 8 pull-ups och sedan 8 renegade rows (4 drag per sida) (sänk belastningen vid behov). Därefter gör du 2 hantelburpee-thrusters (med samma vikt och på knäna vid behov) och sedan 10 Sit-ups. Det är första varvet. Gör 6 sådana varv så fort du kan. Förtjäna helgen!

Genomförde denna på 11 minuter, vilket jag tycker är okej för att vara första gången. Nästa gång ska jag ner på under 10 åtminstone.

Har spenderat kvällen i soffan där jag unnat mig både pannkakor och keso. Förhoppningen var att få se Barcelona plocka hem Copa del Rey-pokalen, något som i skrivande stund inte ser ut att gå vägen. Bestämde mig för att gå till datorn och vara tjurskallig istället.

Avslutar med en skön favorit, här har ni något att bita i:


Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback