Kör på bra nu!

Publicerat: 2011-04-17 kl. 17:49:26

Efter en lite down-period så går träningen riktigt bra nu.

Arbetat ner min 2 km-tid från 9.30 till 8.03 nu på drygt två månader, vilket är helt okej. Målet är 7.30 den 1:a Juli.

Min andra utmaning är väl AMRAP (As Many Reps As Possible) i frivändning med djup böj á 75 kg.
(En video på när Ako Rahim kör: http://www.youtube.com/watch?v=nlxwNU4qEts )
Rekordet just nu ligger på 19 efter tre försök, jobbigare än man tror. Ako, övermannen som han är ligger väl på runt 25 nu...

Styrkan har gått ner något, men det får jag acceptera med tanke på mina nya träningsmetoder och med tanke på att jag ligger betydligt lägre på kolhydrater nu än vad jag normalt gör mellan tävlingar. Det tär lite på egot att behöva sänka sig i vikter, alphahane som man (tror att man) är, men nu har man helt enkelt accepterat det och fokuserar på annat än just antalet kg som skivstången är laddad med!

Överväger att inom en snar framtid ge mig på ett försök till att köra en kort periods keto-diet, med min käre Homan som dirigent. Mest för att prova på och jämföra med tidigare dietupplevelser.


Helt beroende av min kära Celle...


Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback