"Kom in, min man är på sjön!"...

Publicerat: 2011-04-24 kl. 13:43:53

...är kanske en något obehaglig hälsningsfras att bemötas av när man kommer på besök hos sin mormor, men det är väl sånt man får ta!

Sommaren är en märklig tid för mig vad gäller träningsmotivation. Givetvis är det trevligare att inte behöva dölja sin form under tjocka vinterjackor, men samtidigt är det svårt att motivera sig till att gå till gymmet när solen står som högst i skyn, speciellt på helgdagarna.

Vad är det då som motiverar mig? Efter att ha funderat på det ett tag så tror jag svaret på den frågan snarare är mer en fråga om ett beroende, än om hurvida man känner sig motiverad eller ej. Efter sex års ihållande styrketräning och återkommande tävlingssatsningar så handlar det för mig inte om en motivationssvårighet att ta mig till gymmet, utan snarare ett måste för att jag ska kunna se mig själv rakryggad i spegeln. Är det min motivation, att jag vill slippa ångesten det ger mig att vila, eller har det då gått över till ett beroende...?

Hur som helst så hoppas jag att alla ni hittar er motivator för att motionera lite, om det så bara är en promenad i morgon- eller kvällssolen.

Jag var på Comedy Night i Lund, Mejeriet, i veckan för att se Magnus Betnér. En herre med poäng i mycket av det han säger, dock måste jag säga att jag har svårigheter att uppskata komiken i ett framträdande som baserar stor del av sin tid på scenen till att glorifiera och humoristisera användandet av narkotika och berusningsmedel. Som offentlig person anser jag att man har ett tillräckligt stort ansvar för att välja ett klokare ämne för ett framträdande. Eller är det bara jag som är tråkig?

Nu hägrar gymmet, när solen står som högst i skyn såklart, för ett ryggpass. Egentligen stod det crossfit på schemat, men då jag fått utstå en sträckning i vänstra hamstring som får mig att kännas som en fuktskadad vandrande pinne så får det bli en något mer stabiliserad, hederlig gymträning.



Det finns träning... och sen finns det crossfit!

PS. Missa inte att Fairing nu släppt sitt fanstastiska Complete Protein III i smaken Päron/Vanilj... Sommarens proteindrinkar är räddade! Slänge såklart iväg en order på 10 kg så fort jag fick höra!


Kommentarer, 2 st
Stone! säger:

Jäkligt fina chins! =)

2011-04-26 @ 01:10:21
Mimmi Webdesign säger:

Hej Jonas, hör av dig!

2011-04-26 @ 10:36:30
URL: http://www.mimmiwebdesign.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback