Guldfågeln, where did you go?!

Publicerat: 2010-09-14 kl. 00:45:34

I skrivande stund avnjuter jag lite te (metrosexuell som man är) i en mugg som egentligen är tänkt att användas i pensionärsdagarna när jag sitter på äldreboendet, desperat försökandes förföra damerna:


-"En gång i tiden damer, då var jag tight!"

Nu har jag gjort lite nattpass på jobb och återgår nu till den vanliga dygnsrytmen som vi dödliga är vana vid!

Kände mig som en fyrbarnsmamma nyss hemkommen från Toys R' Us med familjen när jag var klar med nätterna!

Såg fram mot idag då Desi skulle komma ner och hälsa på i några dagar. Desi som nyss kört SM i AF känner att hon har mer att ge och kommer därför köra vidare fram till Decembercupen. Tanken är att hon denna gången ska vara i ännu bättre form, något jag hoppas kunna bidra lite till.

Så idag fick det bli ett Rygg & Biceps-pass uppe på oasen. Jag hade äntligen kommit på en lösning till mitt problem vad gäller hantelrodd. Är inte riktigt nöjd med hantlarna som slutar på 62kg utan tog med mig min goda vän Mr. Silvertejp upp idag. Det hela slutade med ett hemmabygge á 2x5kg på vardera sida om hanteln. Blev bra roddar! :)

Väl efter passet styrde jag och min vapendragare Julius skutan (saaben) mot Willys för att fylla på mitt kycklinglager. Då jag har en frys i samma storlek som ett smurfhem så får jag inte plats med så många kilo åt gången. Väl vid frysdiskarna inser vi båda att de tagit bort guldfågelns frysta kyckling och börjar därför febrilt och otåligt att leta efter en ersättare.

Av 4-5 olika frysta kycklingfiléer hade samtliga blivit förmarinerade... Generation fat, ge mig råa kycklingfiléer! Är det för mycket begärt?! Jag kunde inte låta bli att utbrista "Amen vafaaaaaaaan.... Amen hur svårt ska det vara!?... Men kom igeeeeeeeeeeeeeeen...".. "Kommer igen på onsdag" var svaret personalen gav mig. Hmpf.

Klen tröst när jag kommer ligga och kallsvettas i mardrömmar fram tills dess!

Dags att uppdatera kosttillskottslagret dessutom. Inte använt någon PWO på 2-3 månader så känner att det nu är dags då jag börjar bli en gnutta hängigare.

 

Ka-tjing!

Avslutar med en dagsformsbild, 88,2kg imorse. Lägsta hittils under diet:


8,5kg to go! go go!

Hoppas ni alla sover gott, för det hade jag tänkt göra nu! Over and out! :)


Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback