Julen är här!

Publicerat: 2010-10-13 kl. 19:49:51

Nåja, kanske inte riktigt, men julmusten är åtminstone!

Gick min dagliga ICA-runda och i all hast när jag rusar förbi läskhyllan tappar jag korgen i förvåning! Redan?! Är det inte lite tidigt att börja med Julmust eller tillhör det vanligheterna att det börjar redan nu?

Nåja, jag är inte den som är den utan slängde såklart ner fyra flaskor i kundvagnen (light såklart!). Älskar det!

Vågen har börjat röra på sig igen, efter ett par veckors lugn och ro på den fronten. Är nere på diet time low nu och är snart under 87, vilket känns bra. Med ca 7 veckor kvar så räknar Andy med ca 5 kg viktnedgång, varav resterande 2 (minst) sker från vätska de sista dagarna.


Gårdagens kvällsmål efter rygg/biceps-passet - Inte helt fel!

I övrigt så är det lite ledighet nu i väntan på det nya arbetet som börjar den 25e. Känns skönt att vara ledig och förbereda sig i lugn och ro, mysa runt i lägenheten i mjukisbyxor med gott samvete! :)


Eine kleine överarm, så här på kvällskvisten! :)

Imorgon blir det ett morgonpass, tillhör inte vanligheterna att jag gör det då det innebär att jag tränar på fastande mage, men just imorgon ska det faktiskt bli skönt, för omväxlings skull. När jag är ledig envisas jag med att ändå gå upp i god tid, som den gammelsmurf man är, vilket gör att min dag blir väldigt lång om jag ska invänta kvällsträning.

Hoppas att ni alla har en skön höstkväll! :)

Till Joel:
Du undrade över råggröten, här är hur jag gör:
Dosera upp hur mycket du tänkt trycka i dig, tex 1 dl råg + 2 dl vatten.
Sedan tillsätter jag följande efter smak och sug: Appear fun light, ekologiskt vaniljpulver (ca ½ tesked), hermesetas sötningsmeddel, rikligt med kanel. Eventuellt lite kardemumma eller cacao beroende på hur crazy du känner dig! :)

Sedan rör runt och in med allt i micron i ca 4-5 min beroende på vilken typ av skål du använder. Sen hackar jag över valnötter. Vill du lyxa så häll på minimjölk! Smakar äpplekaka! :)


Kommentarer, 3 st
Joel säger:

Tackar så mycket! Ska testas någon dag framöver, Appear funlight och kanel är ju en kanon kombo så det blir nog utmärkt i gröten.



Jag tycker din form ser riktigt bra ut Jonas, ser ut som du lagt på dig lite muskler sen senaste gången du höll igång bloggen? Ser riktigt bra ut.



Nehe dags för sista målet för idag, pannkaka och päron/vanilj keso :)



Med vänlig hälsning / J

2010-10-13 @ 20:48:50
Luke säger:

Tja! Hittade precis hit:) Ser att du håller på att dieta! Samma här faktiskt. Dock inte såå kunnig inom detta. Försöker ligga ganska lågt i Kolisar, högt i Protein o relativt högt i fett.

Jo de jag undrar är hur du lagt dig i kclaintag? samt om hur mkt du sänker detta allteftersom? :)!



Lycka till med tävlandet!

2010-10-13 @ 23:56:28
Emelie säger:

Fan vilken snygg pläd! ;)



Men du, formen ser ju knon ut. Kilona kommer släppa, vänta du bara! :)

2010-10-17 @ 09:13:16
URL: http://metrobloggen.se/emelieullberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback