Pendeltåget 2010 mellan himmel och helvete

Publicerat: 2010-11-07 kl. 12:51:29
Inte varit så mycket bloggande på sistone, av diverse anledningar.

Min dagliga sinnesstämning pendlar mellan en pensionär som sitter utanför apoteket på morgonen och väntar på öppning, som sedan inser att det är röd dag och att det är stängt, jämfört med en tjock människa som hittat en aftonbladet-diet som uppmanar till delicatobollfrossa. Sammanfattningsvis: Det går upp och ner!

Att ögonen inte är ärliga mot en tillhör iofs vanligheterna under diet, men oavsett om man känner sig osäker så har man fallskärmen i "oavsett vad så är det lång tid kvar, det hinner du fixa till!". Nu är det ju dock inte lång tid kvar längre och enda fallskärmen man har kvar nu är "Du kan alltid hoppa av!" och den vill jag inte använda mig av.

Cardion har trappats upp något och träningen har övergått till ett schema mer anpassat till att bibehålla massa så här i slutet. Det baseras mycket på att köra kort och räknad vila mellan varje set, något som jag tror jag kommer använda mig av även offseason framöver, då det ger en väldigt ökad fokus i träningen.

Jag finner dock vardagslyckan i att fluffa mig till sjunde himlen. Favoriten just nu är:
200g frysta hallon
40g Scitec vassle á la Strawberry/White chocolate
1 msk lättkesella
Smaksätter med kanel, hermesetas, lite vaniljpulver och lite kardemumma. Känner jag för att lyxa till det rejält och sprida julstämning så dimper jag även ner lite saffran i skålen!

Har dock beställt hem Scitecs Vanilla very berry-smak i samma protein då jag hört att det ska vara snäppet vassare att fluffa, så väntar spänt på ordern! :)

Jag ska dock göra mitt bästa till att uppdatera er mer dagligen nu under sista månaden. Främst för att jag kan behöva skriva av mig lite, men också för att jag kan behöva pushas lite extra nu i slutet!

Avslutar med en liten magbild!

Kommentarer, 5 st
steen säger:

Vaniljen är inte godare :P har båda dom himma..

2010-11-07 @ 13:13:22
Palle säger:

Kött fifan!

Tränade uppe på oasen i fredags och hoppades på att se dig, men icke!

Lite kul att höra mer om ditt experimenterande med fluff och liknande!

Palle

2010-11-07 @ 13:25:14
Martin säger:

Börjar se riktigt bra ut Jonas!

Bara till att fortsätta kämpa på, du kan klara det bara du själv vill!

2010-11-08 @ 18:13:56
Tobias säger:

du ger fan inte upp nu! Det är bara dietspökena som viskar i dina öron! Hade jag kunnat ge dig en digital spark i röven hade jag gjort det =) kör nu balls to the walls och kämpa!



Du och jag vet att du klarar det! Jag kommer vara med dig här fram till tävling och se att du sköter dig =)



lycka till



mvh tobias

2010-11-08 @ 20:44:05
URL: http://fitnessguru.se/user/767
Anna säger:

vanilla verry berry i flufform, det är grejjer det:) yums! :) hoppas du kommer fram till ett bra beslut ang tävlingen! lycka till

2010-11-21 @ 20:37:02
URL: http://metrobloggen.se/AnnaWedal

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback