Nu närmar det sig!

Publicerat: 2010-11-21 kl. 20:35:55
Inte långt kvar nu...


En något suddig bild, något kalsongerna kompenserar för! ;)

Alltså mindre än två veckor kvar tills man står där inoljad och härlig och för första gången under dieten känns det som att det faktiskt kommer se bra ut i slutändan!

Det har varit många intressanta tankar som slagit en nu i slutet av dieten och jag har analyserat dessa mycket.

Sinnet är ju väldigt intressant egentligen, hur lätt det kan motarbeta eller sammarbeta med resten av din kropp.

När jag fick beskedet om att det var omöjligt att vara ledig den 10e december (vilket jag behövde för att kunna väga in i göteborg) så fattade jag beslutet att hoppa av årets satsning. Varje dag innan det gick man i tankarna om vad man så gärna vill göra och/eller äta och hur bra allt blivit om man bara fått det. Ändå när yxan föll så kunde jag inte hoppa av. Jag köpte hem "vanlig mat" och satt hemma i lägenheten men ville helt enkelt inte göra något annat än fortsätta dieta.

Man blir så fixerad av tanken av att få lägga händerna på det som är utom räckhåll, men när man väl får det så är det inte lika kul längre. Frågan man bör ställa sig själv när det börjar bli jobbigt i diettider är: Vad är det jag egentligen vill? Svaret för mig var och är solklart: Jag vill ha ett kvitto på att jag kan utsätta mig själv för tester och påfrestningar som inte många andra klarar av.

En annan intressant sak är alla de cravings som slår mig. (Har alla andra det likadant?)
Visst är man sugen på det klassiska; Latte, hamburgare, pizza, glass. Men de värsta cravingsen jag just nu har är sånt som jag i normala fall aldrig äter. Senast jag åt risi frutti var när jag bodde hemma hos mamsen, dvs för ca 6 år sedan, men NU av någon oförklarlig anledning så kan jag inte sluta tänka på det, JAG MÅSTE HA EN!!! Craving numero 2 är rostade mackor, något jag också väldigt sällan äter offseason. Favoritmaten pizza som jag däremot alltid äter året runt känner jag inget sug efter över huvud taget - Mycket märkligt!

The mind works in mysterious ways helt enkelt!

Cardionöjet just nu är att gå en promenad ner till ICA Maxi och gå runt i butiken likt ett litet barn med en Toys R' Us-katalog i handen... "Den vill jag ha! Deeeen vill jag ha! DEN VILL JAG HA!!!"... Man lyckas ju hitta hyllor man aldrig tidigare tänkt på när man är på diet också! :)

Har ju dessutom samlat på mig en hel hög med recept på maträtter och bakverk som jag tänker sätta i verket inom bara 2-3 veckor.

Vad mer?... Jo, jag har redan bestämt mig för hur min meny på hard rock café kommer se ut den 11e december! För oavsett tävling eller ej så är Gothia Towers bokat från 10-12 dec, frågan är bara om det kommer bli en eller två hotellfrukostar! :)

Kommentarer, 3 st
Jenny Pariola säger:

Fantastisk skildring av Maxi-besök... :)

2010-11-21 @ 23:21:51
URL: http://jennypariola.blogg.se/
Anonym säger:

Vilken klass skall dy tävla i? Hur lång är du ?

2010-11-21 @ 23:39:26
Anne säger:

Hahaha så rätt skrivet:). Håller med dig helt ang maten:) fortsätt kämpa ser galet bra ut!

2010-11-22 @ 14:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback