Man, these times are hard...

Publicerat: 2010-11-26 kl. 06:11:56
Nu är det jobbigt... Men om det inte vore jobbigt så hade det kanske varit så många fler som faktiskt tävlat inom de här sporterna?

Jag vill så mycket! Ibland önskar man att man bara kunde luta sig tillbaka och åka med i karusellen man satt sig i, men alltid, humörmänniska som jag är, så vill jag påverka allting och kan allt för ofta känna frustration över saker jag inte ens kan styra över. Andy brukar säga "Man kan inte styra över livet" och det borde jag använda mig mer av i vardagen.

Sista cardiopasset för denna dieten närmar sig och det borde göra mig gladare (Ja, tro det eller ej - Jag är trött på cardion!), men istället gör det mig mer stressad. Har jag verkligen kört all cardio jag orkat/borde ha gjort?


Trelleborg by night!

Det känns iaf som att jag prickat rätt, för nu är jag precis på gränsen till att vara helt slut. Vilket bör ge mig en bättre laddning.

En vecka kvar nu! En vecka av att känna sig som Indiana Jones när man står och lägger potatisar på vågen i hopp om att nå rätt antal gram. "Om jag tar bort denna och lägger till en lite mindre istället då?"... En vecka kvar tills jag kan skita fullständigt i om potatisjäveln väger 50 eller 55gram!

Givetvis har jag redan nya mål uppsatta, planer som jag kommer börja smida på direkt efter Decembercupen (och eventuellt luciapokalen om jag kommer få ställa upp där)... Det kommer mer om detta senare! :)


På min rundvandring inne på ICA Maxi igår... Är det bara jag eller kollar de jävligt snett mot mig?!

Oavsett alla godsaker runt om mig som lockar så är det faktiskt inte "suget" som gnager på mig, utan friheten! Det är nog ett vanligt missförstånd i signalerna kroppen skickar till alla som är på diet. Känslan av att ha ingen pardon, av att aldrig kunna ta ett sidospår. Att aldrig kunna köra inom pizzahaket på vägen hem och ta en lugn kväll framför tvn när man känner för det. "Jag vilar idag för att komma tillbaka starkare imorn" är ett talessätt som inte existerar i tävlingstider, varje dag räknas!


Det blir inte mer spännande än så här just nu...

Till sist en liten shoutout till två personer som just nu betyder väldigt mycket: Julius och Mathilda - TACK!

Kommentarer, 3 st
Oscar säger:

Härlig blogg!

Vad kör du för cardio? Är det powerwalk?

Keep up the good work!

2010-11-26 @ 10:55:31
Steph säger:

Kämpa på! Du fixar det! Kolhydrater i stora lass så fort du är klar!

2010-11-26 @ 20:37:22
Jesper Kjellberg säger:

Är på G Jonas. Om du har några bra tips och trix i fickan så är det bara att höra av dig på facebook. Skulle vara tacksam för det:) Har börjat äta mer nu, då man fått fast jobb ( Frukost och Lunch varje dag på jobb) Middag när jag kommer hem, mellanmål lite då o då. Sen kör man med kosttillskott också så klart:) Är inte jättestor ännu, men hoppas att allt slit ska ge resultat. Ha de bra så länge!!

2010-11-26 @ 22:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback