Indiana Jonas: Jakten på den försvunna formen!

Publicerat: 2010-11-09 kl. 09:09:09
Igår var väl en sisådär rolig dag...

Fick beskedet från mitt nya arbete att det är helt omöjligt för mig att få ledigt i samband med Luciapokalen, vilket innebär att den tävlingen inte kommer få uppleva min fula nuna en sista gång - Jättetråkigt!

Iochmed detta kände jag att det inte längre fanns någon motivation att fortsätta dieta. Visst, Decembercupen har vi ju, men den finns även kvar nästa år när jag tänkt gå över till Fitness.

Så käkade min sedvanliga dietlunch, deppade lite, åkte mot Trelleborg, tog en kaffe med Nathalie på espresso house för att diskutera (svart kaffe givetvis). Ringde även min bror för att rådfråga lite om hur jag borde göra. Vi var alla överens om att det inte fanns någon anledning att fortsätta pressa sig i veckor för en tävling jag egentligen inte ens satsat mot...

Väl hemma sjönk jag ner i datorstolen och försökte få lite studier gjorda. Funderade länge på vad jag skulle unna mig till kvällsmat en dag som den, men det slutade med att jag åt min vanliga dietmat. "Lyxen" blev att jag la till en proteindrink på mitt favoritproteinpulver med 2 dl minimjölk och vart jättenöjd.

När småtimmarna närmade sig och det var dags att knyta sig gick jag så ut på toaletten för att göra mig klar för horisontalläge och kände då när jag såg mig i spegeln att det inte var speciellt rättvist mot mig själv att avbryta så här nära. Jag måste ha ut något av detta!

Så vips, så var man tillbaka på banan, delvis åtminstone! Kommer ha ett par dagar nu där jag känner efter. Just igårkväll och idag har motivationen varit på topp, men ska suga på den här karamellen ytterliggare en kort period för att bestämma mig för om det verkligen är värt att köra sista veckorna mot DC eller om jag ska hoppa av... Time will tell! :)

Idag är jag väl mest stolt över att jag inte gjort som många andra säkert hade gjort, vilket är att efter beslutsfattandet gått rakt ner på närmsta pizza/burgarhak och "unnade" sig något. Att man går hem och äter sin dietmat fullt ut visar väl att man inte är redo att släppa taget om detta riktigt än! :)


Kommentarer, 4 st
Steen! säger:

Underbart att läsa om tankarna som håller dig kvar på banan! Go on Jonte!!!

2010-11-09 @ 09:28:20
V säger:

Fortsätt köra hårt, inte dags att lägga ner nu när det är så nära!

2010-11-09 @ 21:40:58
Per säger:

Var riktigt nära på att skriva en massa elaka saker efter halva inlägget, tur att jag läste klart.



Jävligt trist att du inte dyker upp på LP, men klart att du ska satsa vidare! Man vet aldrig när man behöver en schysst tävlingsform! ;)

2010-11-09 @ 23:13:59
Anonym säger:

Eftersom du inte gick till pizzerian, så tycker jag du skall köra på.



DC scenen väntar på dig... Kör hårt Jonas.

2010-11-14 @ 18:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback