Har ni fest eller?

Publicerat: 2010-11-27 kl. 06:06:17

Sista tidiga morgonpromenaden!

Åh, vad skönt! Då har jag för sista gången denna dieten behövt, likt en överförfriskad ryss behövt slumra mig upp för djävulen själv för att stänga av klockan! Ingen människa ska behöva gå upp klockan 04:00 varje dag, INGEN!

När man dessutom går förbi lägenheter som har efterfest så inser man att man är uppe för tidigt...

Då det är halv snöstorm ute så tänkte jag därför köra min sista morgoncardio på World Class 24h-Gym där jag också har ett kort, just av denna anledningen. Men för andra gången på väldigt kort tid har min inpasserings-tagg slutat att fungera. Så efter ett par väl valda ord fick jag helt enkelt traska runt Trelleborg city i nästan en timme...

Julstämningen börjar så smått sprida sig i Olsson-lyan och igår kunde jag inte hålla tillbaka mysinfallen när jag var på ICA Maxi. Grundidén var fisk, ägg, broccoli och potatis, medans slutresultatet blev allt annat.

Eftersom jag kan börja leva normalt om en vecka tyckte jag därför det var läge att börja köpa på sig lite "trevliga" saker för att ge köket en lite mer human look igen.

Ett axplock av det jag inhandlade: Vaniljyoghurt med äpplesmak, pepparkaksdeg, frödinge pepparkladdkaka (som väntar i frysen på mig), glögg och glöggset, nötter, marabou vintervit, lite olika creme fraiche och dylikt att steka framtida kyckling i, vispgrädde, sylt... Ja listan kan göras lång!


Let there be christmas!

Eftersom jag är så himla snäll kring jul har jag bakat ett julbröd till mina kollegor på avdelningen på jobb, givetvis får jag inte själv ta del av den, men hoppas den smakar hyfsat trots allt... Och oroa dig inte Strandqvist, jag kommer upp med en likadan till er i Trelleborg! ;)


Är någon intresserad av receptet så hojta till!

Tills vi hörs igen önskar jag alla en trevlig jul och en lugn och skön helg!


Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback