"Är det sån där aerobics?!"

Publicerat: 2010-11-24 kl. 12:17:49
Ja vart ska man börja. Dagarna går väldigt sagta just nu och längtan är Enorm! Dagarna i ända går man och dagdrömmer om känslan av att ha klarat denna uppgiften. Med tanke på allt som hänt runt omkring mig så har den här dieten känts mycket jobbigare än vad den normalt brukar göra.


Dagsformen kl 4.00 imorse. Not a carb in sight!

Det är så oerhört skönt att alla på min nya arbetsplats verkar intresserade och stöttar mig i min satsning nu när det är så kort tid kvar och jag hoppas de tar mig på allvar när jag säger att jag kommer bjuda igen dubbelt upp när detta är över! Jag får stå för vetelängderna under hela julen! :)

Sen finns det människor som inte alls verkar besitta samma känsla vad gäller empati(?) verkar det som, något jag börjat fundera över mer och mer. Det kom fram en under gårdagen (tisdag) och sa "Jag hörde att du ska tävla, är det i sån där aerobics?!" jag: "Hehe, nej inte direkt.. ska tävla i kroppsbyggning är det tänkt." kvinnan: "Jaha! Men det är väl inte sån där där man oljar in sig i en tanga och bara spänner sig lite?! *Gjorde lite ap-rörelser*".

Som sagt, vart börjar man...? Funderade en stund på detta efter vi haft den efterföljande diskussionen. Är det normalt att gå in i den här typens diskussion på sättet hon gör? Är jag extra känslig när jag lever på fisk och broccolli? Eller är det just kroppsbyggning/fitness-sporter som är tabu?

Efter att på ett ödmjukt sätt förklarat för henne vad tävling faktiskt går ut på så verkade hon dock betydligt mer förstående. Att "olja in sig i tangas" är något som efterföljs av månaders diet, psykkrig med sig själv, ändlösa promenader kl 4 på morgonen, relationer som tärs och ett djävlaranamma som sätts på hårt prov!

Man axlar rollen som piänjär i många grupper, då vetskapen om den här sporten allt som oftast är obefintlig och i många fall känns det som att folk tar en på allvar när diskussionen är över och det är hur kul som helst! Frågan är bara om den allmäna vetskapen om de här sporterna någon gång kommer öka, eller om det i folkmun alltid kommer handla om att "Olja in sig i tangas och spänna sig lite"?

Kommentarer, 4 st
MAST1339 säger:

Den där kvinnan e min nya idol!!!

Ajråbbix! Yeah baby Yeah!

2010-11-24 @ 12:32:23
Desi säger:

Om hon såg drömmande ut med lite dregel i mungipan när hon frågade så vet jag vad det kan bero på ;)

2010-11-24 @ 15:45:29
URL: http://www.fitnessdesi.bloggspot.com
Palle Bull säger:

I USA är bodybuilding en stor sport som de flesta har stor respekt för. I Sverige ser folk bodybuilding som en paralell till doping och förstår inte vad det innebär att bygga muskler på en seriös nivå.

Förresten så håller jag tummarna för dig på decembercupen! Palle

2010-11-24 @ 20:11:26
Anonym säger:

Hur lång är du ? Och vilken klass ska du tävla i ?

2010-11-25 @ 20:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback