Nu är det fredagsmys!

Publicerat: 2010-12-18 kl. 00:05:57
Tanken är att jag nu ska försöka ta periodisering mer på allvar. Det är så lätt hänt att man fastnar i sina träningsvanor och glömmer bort att det faktiskt handlar om att chocka muskeln och försätta den i en situation som den inte är van vid och inte riktigt klarar av, vilket gör att den måste anpassa sig genom att öka i volym och/eller styrka.


Fick en ny bild från DC skickad till mig av Homan Meshkat!

För nuvarande kör jag 10 reps på varje övning, lugnt och strikt och fokuserar på att isolera muskeln jag har i åtanke utan att tänka på vikten jag använder. Nästa period, om två veckor tänkte jag köra en kortare period med låga, tunga reps (2), följt av en kort period med högreps (3) för att sedan återgå till en lite längre period (1) igen.

Det enda som är genomgående för varje period är att jag då och då kompletterar med Myo-reps.

Första riktiga benpasset idag på väldigt länge och hade en viss tanke med mig in i gymmet: Har ni någon gång sett en olympisk atlet i knäböj med små quadriceps? Svar nej. Med tanke på att de i princip endast kör knäböj, frontböj och ibland en isolationsövning för hamstrings så är det kanske dags att man som nybliven fitnessfjolla går ifrån bensparken och fokuserar på det basala. Med det i åtanke blev passet enligt följande:

8x knäböj
5x frontböj
5x liggande lårcurl
5x vadpress

Följt av 45 min gångband med gångstil a la pensionär deluxe!

Innan träningen var jag och kikade på två lägenheter, varav den ena verkligen föll både mig och thilda i smaken. Efter vi lämnat visningen dröjde det inte mer än en halvtimme innan jag fick erbjudandet om lägenheten via telefon, så på måndag är det tänkt att jag ska sätta bläck på papper och förbereda mig inför en ny härlig lägenhet! Åh vad jag längtar... 2010 kan varit mitt bästa år hittils?

Det är många som skrivit och undrat hur lång jag är, av någon anledning.. Svaret på den frågan är att jag är 180 stolta cm över havet!


Kommentarer, 2 st
Apan säger:

Kör hårt med fitness-satsningen nu, Jonas!



GL

2010-12-19 @ 23:27:32
Jeremy säger:

Hi Jonas i was wondering how you did or do your training for the chin, dip, row competition. also is the scitec whey the best " Fluff " as oposed to using 100% casein.



Thank you



Jeremy

2010-12-20 @ 13:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback