Morgontrött...

Publicerat: 2010-12-23 kl. 08:47:16
Jag har en kollega på jobb som är sannerligen imponerande. Han är runt 47-48 år gammal men har en riktigt sjysst fysik då han varje dag springer/cyklar till och från jobb och gör detsamma under lunchen, allt för att lyckas pressa in sin träning i vardagslivet.

En dag på jobb under slutet av min diet säger han plötsligt "Jonas har verkligen motiverat mig till att ta min träning ett steg längre vad gäller kosten och allt runt omkring!". Den här personen hade inga tankar på rätt kost och hade aldrig testat något kosttillskott över huvud taget och har trots det varit elitlöpare under en lång period av sitt liv.


Lilltomte som man är gömde jag därför en Fairing Sloow Carbs 2 i hans skåp som en julklapp och när jag idag kom in på avdelningen så såg jag att påsen stod där, nästintill tom. Antingen gillade han bara dess smak eller så har han märkt att det faktiskt underlättar träning och prestation med rätt tillskott.

Min poäng här är att det är aldrig för sent att utveckla sin träning, kost eller upplägg i stort. Oavsett ålder, sport eller situation så finns det alltid möjligheter!

Igår (onsdag) blev det ett tidigt morgonpass, bland de tidigare passen någonsin för min del faktiskt!

4.00: Frukost
6.00: 40g Vassle
6.25: Rage Nitro
6.55: entrade jag gymmet
9.00: Full fräs iväg till jobb i snökaoset

Tanken var att jag skulle göra detsamma idag men eftersom det blev en sen kväll igår bestämde jag mig för att tillåta mig lite "julvila", ve och skam - Jag vet! Man tänker aldrig riktigt logiskt som nyvaken och jättetrött, då kan de mest idiotiska idéerna någonsin låta fullt logiska i skallen. "Jag vet! Om jag ringer chefen och berättar om det spända läget i nordkorea så borde jag få ligga kvar i sängen idag ju!"... Sen när man väl vaknar nästa gång och inser vad man gjort, som i detta fallet när man skippade träningen, så ångrar man sig bittert! Jag är då verkligen ingen morgonmänniska...

Hoppas att alla får en jättefin Lilla Julafton och att alla som inte måste ut i kaoset kan unna sig en lugn dag hemma i värmen!



Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback