Lugnet efter stormen...

Publicerat: 2010-12-06 kl. 23:21:44
...så känns det just nu.

Jag har hållt inne på detta blogginlägget för jag velat samla mina tankar och komma fram till hur det verkligen känns så här efter årets enda tävling, tillika min sista bodybuildingtävling någonsin.

De flesta i min närhet vet att jag sedan en lång tid tillbaka redan haft mina tankar på min kommande satsning inom Athletic Fitness, det jag alltid velat göra! På något sätt gled jag dock in på byggning redan 07' och fortsatte sen inom det av den enkla anledningen att jag ville möta andra juniorer. Så iår var alltså mitt sista juniorår och därför kan jag nu gå över till AF med "gott samvete" och känna att jag genomfört det jag lovade mig själv att göra.

Jag minns glasklart hur jag för några dagar sedan stod på scen med en sidechest i full gång, blickar ut över domarkåren och tänker högt inombords "Varför gör jag detta?! De byxorna jag vill ha på mig just nu är svarta och betydligt mindre avslöjande än dessa... jag vill göra chins, jag vill göra dips, jag vill förtjäna varje poäng och visa riktig järnvilja!".



Ett värdigt avslut på mina år som juniorbyggare hade varit med ett guld, men ett avslut där jag verkligen känner och understryker "Det är på tiden att du går över till något annat nu" är nog minst lika bra. På så sätt kan jag blicka tillbaka utan att ångra något...

Jag hoppade av bussen... Ville verkligen inte gå till skolan! Jag gick in på pressbyrån och köpte en sån där Body-tidning, var ju tvungen att ha något att läsa när jag ändå tänkte fördriva tiden på ett lokalt konditori med kaffe och ostfrallor - Skolan kände jag inte alls för idag! Eftersom jag nyss börjat gymma kan det ju vara bra att kanske få något tips från tidningen... Bläddrade genom tidningen något och fastnar för en viss fysik, "Som han ska jag bli!" tänker jag... Personen i fråga var Seth Ronland, en mycket framgångsrik fitnessprofil som vunnit SM flera gånger... Jag var 16 år gammal. Nu ett par år senare är det dags att bli det jag bestämde mig för att bli den där dagen på konditoriet. Seth, I'm coming for you!


Seth Ronland @ 2006

Dagen efter tävling unnade jag mig dock en tidig julklapp... En blender som jag velat ha alldeles för länge utan att fått tummarna loss till att faktiskt köpa!

För jävla snygg!

Tyckte den var så snygg att den fick stå i sin förpackning i köket en hel dag innan jag packade upp den.. När jag väl packade upp den dagen efter och uttryckt mitt goda tycke i form av "wow.. oooh... aaaah" så fick jag nästan dåligt samvete av att använda den, så jag lät den stå... Imorgon ska jag försöka ta det ett steg längre och faktiskt använda den!

Kommentarer, 4 st
Per säger:

Blir så glad av att läsa dina inlägg, du skriver så jäkla bra. Skönt att du går över på det du längtat efter att göra, tror att det kommer gå kanonbra!

2010-12-07 @ 18:23:57
Nettan säger:

Hej!

Jag kan bara instämma med föregående kommentar, första gången jag besöker din blogg och jag håller med, du skriver riktigt trevligt man blir glad när man läser i den :)

Stort lycka till i Af, tuff!!

2010-12-07 @ 22:16:39
Emma säger:

Ah, kul och läsa nu varför du började osv.

& bra att du lyckats med ditt mål om man säger så :)

2010-12-08 @ 17:25:52
URL: http://justmeffs.blogg.se/
axl säger:

jag har samma mixer, den är sjukt jävla bra!

2010-12-16 @ 14:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback