Att (försöka) leva på sitt namn?

Publicerat: 2010-12-27 kl. 21:39:58
Verkar bli vanligare att gamla, avdankade byggare griper efter halmstrå och startar kosttillskottsmärke i hopp om att tjäna lite extra kosing genom att vilseleda sina fans och få sålt en och annan burk hokus pokus.

"Levrone formula", Kevin Levrones pre-workoutprodukt som på absolut inget sätt skulle kunna vara så revolutionerande som han påstår, om man läser innehållsförteckningen. Dorian Yates Nutrition, vars produkt "Noxpump" (som jag testat), även den fullkomligt onödig och värdelös. Även vår svenska förmåga Binais Begovic har startat ett eget kosttillskottmärke "B.M.R" ihop med några andra, dock har jag ingen uppfattning om deras produkter över huvud taget, men vore intressant om någon där ute har det...?

För alla er som inte har sett Bigger, Stronger, Faster ger jag er här en väldigt intressant filmsnutt rörandes kosttillskott:

Var en rejäl eye-opener för mig åtminstone...

Nog om det! Intervallträningen går bättre och bättre. Även om det vore mer fördelaktigt att dela upp styrketräningen och intervallträningen så har det blivit ihopslaget på sistone. Efter varje pass tar tar jag mig upp på löparbandet eller motionscykeln och kör en och annan intervall.

Jag kör mycket 2:1 ratio, dvs 1 min högintensiv = 30 sec vila/lågintensiv. (=Det högintensiva är dubbelt så långt som det lågintensiva). När jag inte längre orkar detta kör jag 1:1 ratio istället och siktar alltid på ca 20 intervaller.

Benhinnorna uppskattar inte mina nya träningsvanor lika mycket som mitt hjärta (förhoppningsvis) gör! Efter intervallerna känner man sig som en pirat med två träben, modell sliten!


Förr i tiden blev man väldigt vaskulär av att köra lite cardio... Den tiden är dock förbi!

Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback