Nära pannkaksdöden-upplevelse

Publicerat: 2010-08-17 kl. 22:54:43

Ja som de flesta vet vid detta laget så kör jag på PF-upplägg. Vilket innebär att jag bara äter två gånger om dagen... Gårdagens stora projekt blev därför att köra "Efter träningspannkakor" som råkar vara dietvänliga. Efter förberedande av smeten så satte vi därför igång med skapandet...

Från början stod jag likt en hund vid julbordet och stirrade på hur smaskigt det såg ut att bli, men insåg ganska snabbt därefter att detta skulle sluta med att magen dansar rockring resten av natten.

Satsen jag skulle få i mig för att fylla ut det jag behövde var:

480g äggvita
40g äggula
500g lättkesella
160g havregryn
2dl minimjölk
2 tsk bakpulver
+ sötningsmedel och kanel

Till "pålägg" hade jag 300g lättkesella mixat med fun light och kanel, samt 100g banan.

Efter ungefär hälften började jag bli proppmätt... Efter ungefär 3/4 kände jag mig skyldig för att ha syndat inför gud allsmäktig i rent "frosseri".

Jag gjorde det enda logiska och kollapsade på golvet och låg där och rullade runt lite och "åhhhhhh":ade mig... Kids, do not try this at home!


Mannen som kunde tala med mattor...

Bortsett från gårdagen så har alltså dieten flytit på riktigt bra. Den första veckan hoppade vikten studsmatta men stabiliserade sig sen och hade väl en viktnedgång på ca 0,1 / dag. Efter gårdagen hoppade jag upp 1kg, vilket visar att det inte var något min kropp ville veta av... Tack för att det finns kyckling, ris, broccoli och ägg! TACK!

Där är alltid något märkligt med att dieta inför tävling... Trots att man ligger betydligt lägre på kolhydrater och kcal generellt så tenderar träningen alltid att gå mycket bättre. Kanske för att de små resulteten gör så mycket för psyket att man på så sätt kan pusha sig att köra lite tyngre och lite mer intensivt?


Krävs inte många dagar innan såna här berg möter mig i hallen... Är bara en tidsfråga innan fåglarna ute på stan störtdyker mot mig, slänger röd färg på mig och skriker "Mördare!"

Förresten, hur vet man att man är på diet? Svar: Man hoppar ur bilen i centrum. Noterar fest i lägenheten med balkong ut mot gatan. Fulla ungdomar på balkongen tror att personen på gatan inte hör och säger: "Är det inte jonas.. byggaren?" -"Nej, han är för klen för att vara jonas!"... True story.

Over and out! Kör hårt, no pain no gain, först är siste bakifrån... och så vidare!


Kommentarer, 5 st
Jimmy Olsson säger:

haha Jonas, alltid roligt att läsa din blogg.. Du är en riktigt skön kille och du kommer lyckas bra på scenen detta året.. Kommer heja på dig.. :) Kanske vi ses där uppe om några år när jag är i samma storlek.. Drömmer mig bort..



//jimmy

2010-08-17 @ 23:10:28
Palle Bull säger:

En utlovad kommentar.



Din blogg är som sagt rolig att läsa! Skönt att du känner att träningen går bra, vilket också syns på dig när du springer runt och lullar på Oasen.

Lycka till med fortsatt diet, bloggskrivande och slutligen tävlande! Jag kommer följa dig hela vägen i år! /Palle

2010-08-17 @ 23:17:01
linda the one and only säger:

hahaah kan inte sluta skratta när jag läser din blogg :) keep up the good work

2010-08-17 @ 23:48:26
Niklas Svensson säger:

"Han är för klen för att vara jonas"

hahahaha... kunde inte sluta skratta :D

2010-08-21 @ 10:29:12
Fabriksarbetaren säger:

Det glädjer mig att se att du väljer rätt företag vad gäller kyckling. Riktigt bra proteinkälla också, både för deff- och bulkperioder. Men särskilt för deff då förstås.

2010-09-11 @ 20:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback