Dietens första promenix avklarad!

Publicerat: 2010-08-25 kl. 23:14:54
Fick ett mail av Andy, Doktorand i badassin', där det stod att det nu var dags att lägga in 45 minuters promenad på de dagar då jag inte härjar i gymmet likt en duracellkanin on crack. Så idag var det debut och det var en bitterljuv upplevelse.

Promenader har väl aldrig varit min top 3-aktivitet här i livet, jag rankar det väl strax under upplevelsen av att öppna byrålådan och märka att alla rena kalsonger är i tvätten förutom studentkallingarna där det står "Big Tasty" på. Dock måste jag erkänna att det verkligen inbringar en känsla av att dieten är i full gång, vilket är en härlig känsla!

Det är också något speciellt med att vara så insnöad i sitt viktkastande för att vissa dagar komma till gymmet och ställa sig på löparbandet och bara iakta alla andra själar (och en hel del vilsna själar) som härjar. Det ger en ökad lust inför nästa träningspass, på någon vänster.

Så här i diettider, i takt med att man kommer i bättre form, blir det också mer aktuellt med nya träningskläder, för att hålla motivationen uppe. Så en resa in till Budo och Fitness i Malmö sitter väl snart på sin plats!

En tidig morgon väntar på jobbet imorn, sedan väntar lite ledighet. Även det bitterljuvt!


Glöm inte kika förbi er lokala Pressbyrå och införskaffa senaste MD! Motivationsbränsle.

Som belöning, eller pga Andys tillfälliga sinnesförvirring pga fenomenet "low on carbs", så ska jag få äta valfritt mål på lördag som mitt sena mål. Just nu överväger jag tacos, då man kan få till ganska så hälsosamma alternativ... Även om det kommer sluta med typ 15 wraps av sk "hälsosamma" matbitar! :)

Vad hade ni själva valt om ni bara fick äta Ett valfritt mål efter en månads diet, pizza, hamburgare, pannkakor, glass... eller kycklingfilé stekt i SMÖR?

Over and out, sol över vägen!

Kommentarer, 3 st
Haidar säger:

Jag hade valt att göra egna hamburgare med klyftpotatis och dricka pepsi max till det. Hamburgarana hade gjorts på Frisco bröd,Heinz ketchup,senap,bbq-sås, och gurkmix. På klyftpoptatis hade jag kört Heinz ketchup & bbq-sås. Köttet hade jag valt kycklingburgare p.g.a. lägre fetthalt (den från ica maxi säljs i 6-pack). Det är en helt ok måltid!

2010-08-26 @ 06:50:35
Lexen säger:

Valet för min smak hade fallit på Lasagne al Forno!! Grymt svag för hemmagjord lasagne: )



Återkom med vad ditt val blev!



Kul att bloggen "lever"!



Kör hårt

2010-08-26 @ 14:07:29
Niklas Svensson säger:

Med risk för att låta mesig: spaghetti köttfärssås (med 75% köttfärs, 25% pasta)

2010-08-27 @ 10:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback